احمد معین قفقازی/ خبرنگار: مدیر کل سابق اداره کل اوقاف استان یزد در مراسم تودیع خود بدنبال اعلام مطلب فوق ، افزود: نظر مدیران سنگ آهن مرکزی ، مبنی بر خرید متعلقات اداره اوقاف بوده است ولی با مخالفت اداره کل اوقاف یزد و طرح بهره مندی مستمر ، بصورت تملک و اختصاص سهام به این اداره کل ، اوقاف از این به بعد از تبعات مالی به ارزش ۱/۵ برابر درآمد فعلی ، بهره مند خواهد شد ‌که ظاهراً هنوز نهایی نشده است و پیگیری مدیریت جدید ، حجت الاسلام رضا صادقی ، در این ارتباط ، حائز اهمیت و جذب این درآمد می تواند تحول بزرگی را در آینده برای این اداره کل ، در رابطه با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال رقم بزند .

به گزارش خبرنگار یزدفردا :صبح امروزجلسه تودیع و معارفه حجج اسلام ، آقایان حسین زارع زاده و رضا صادقی ، مدیران کل سابق و جدیدِ اداره اوقاف استان یزد ، در سالن حضرت سیداشهدا (ع) واقع در امامزاده جعفر محمد (ع) برگذار گردید .
حجت الاسلام زارع زاده مدیرکل سابق اوقاف استان یزد ، حضور دستگاه های نظارتی را در اداره کل اوقاف یزد و رصد تصمیمات و انجام امور آن ، فعال ، جدی و مستمر دانست و بدنبال آن افزود: تا کنون۶۸۰۰ جلد سند مالکیت برای موقوفات استان صادر گردیده است و جایگاه استان یزد را از لحاظ موقوفات ، رتبه پنجم کشوری برشمرد .
وی در ادامه خاطر نشان کرد: موقوفات این استان ، دو ویژگی نسبت به شهرهای دیگر دارد ، اول ، خرد بودن موقوفات ، به نحوی که ۳۳درصد این وقفیات دارای مساحت زیر ۳۰۰ متر مربع بوده و موقوفات با متراژ بالا و بصورت هکتاری بسیار کم می باشد و نکته دوم کشاورزی بودن وقفیات و رقبات می باشد که با توجه به خشکسالی و کمبود بارش ها ، آمار درآمدی از این موقوفات خیلی کم و کمتر از سال های گذشته بوده است.

زارع زاده در ادامه به فعالیت های اوقاف استان پرداخت و گفت:توزیع ۲۴۰۰۰بسته معیشتی ، ساماندهی و برگذاری ازدواج ۲۴۰۰ زوج جوان یزدی ، رسیدگی به امور ایتام و مستمندان ،و جذب سرمایه گذاران در حوزه وقف را از اهم فعالیت های این اداره کل عنوان کرد .

مدیر کل سابق اوقاف استان یزد خاطر نشان کرد:حضور بیش از ۸۰۰ نوع نیت در حوزه وقف ، حاکی از تنوع باورهای واقفین در نحوه اداره جامعه و نوع صلاحدید خیرین واقف از طریق وقفیات ، بوده است .
وی حفظ عین موقوفات ، بهره وری بالا ، افزایش منافع موقوفات و اجرای امین نیت واقفین را از اهم سیاست های راهبردی در سازمان اوقاف و به تبع آن ، اداره کل اوقاف یزد دانست .
براساس گزارش خبرنگار یزدفردا از این جلسه :از اهم حواشی برگذاری این مراسم ، نظر برخی حاضرین در جلسه و برآیند نظریات افکار عمومی ، مبنی بر حضور یک مدیر غیر بومی برای تصدی این پست مهم که نیازمند اشرافیت بالا در موقوفات بومی می باشد ، بود و برخی سوالات بدون جواب مبنی بر اینکه ،
آیا با توجه به حضور تعدادِ زیادی از مدیران بومی در یزد ، به ویژه عناصر ارزنده روحانی در سطح استان که اشرافیت بالا به امور وقف داشتند ، نیاز به جذب مدیری هر چند توانمند از استان دیگر ، وجود داشت.
باشد که انتخاب مدیرانِ غیر بومی ، در همین مرحله متوقف و برای تجدید نظر در جابجایی سمت های مدیریتی از افراد توانمند و مدیرِ بومی استفاده گردد .

وگرنه در آینده نزدیک شاهد جابجایی مدیران ارشد و جایگزینی آنها با مدیران غیر بومی و مصلحت اندیشی های مغایر با مصالح بومی ، خواهیم بود که متاسفانه بارها از این ناحیه ، شاهد صدمات جبران ناپذیری از طریق این اینگونه تصمیم گیری ها برای استان یزد ، بوده ایم .

 

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم کلیک نمایید

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا